Thursday, May 31, 2012

assalamualaikum...

lama gile xupdate blog...busy??mls??? so why u not update liza....weiii aku xder idea la nk coret2 blog nie....this sem byk giler bnda yg berlaku dlm hidup....ada suka n ada duka....biasa la kan, setiap kehidupan xsepertinya happy..msti ada nye sedey...dan di sem nie aku belajar byk perkara dalam kehidupan...okey nk citer dr awal sem smpai la da nk dekat final exam....

  1. awal sem dpt berita sedey dr BFF(kak zue)...ayah nye kena strok...walau xpernah kenal ayah tp tetap rasa sedey coz aku da anggap dia mcm kakak sndiri dan semstinya anggap familly dia mcm familly sendiri#ayah kak zue, ayah liza jgk..#mak kak zue, mak liza jgk..(walau baru kenal)...sebagai kawan n selaku BFF, kami(myGF) byk memberi semngat kat kak zue coz supaya kuat semngat dan buat dia sentiasa bahagia...alhamdullilah, sempat mengenali ayah and familly kak zue....so sweet sgt coz familly dia layn kami dg baik....dalam kami dk tengah gembira cuti midsem...aku mendapat calling dr kak zue, ayah meninggal dunia...seriouslly sedey, coz masa 2 duk jauh xdapat nk tatap wajah terakhir arwah...n yang paling teringat, kali terakhir jumpa arwah..arwah byk bercakap...rupa2nya tu merupakan pertemuan terakhir aku dg arwah...hanya xsmpai pn setgh tahun kenal arwah tp tetap sedey teramat...paling sedey bila dpt satu msj "dear!! i dah 2 kali pengsan, i rndukan arwah".... "dear i xder semangat, i selalu teringat kn arwah"..omG masa 2 nk jer terbang terus ke pokok sena n duk d smping kak zue, n bg semngat lebih kat dia...."dear, u must strong k for ur life...u perlu ingt, i, adik,kak tehah n bby sentiasa ada di smping u...i always love u walau kita berjauhan sekali pun.."..." please jga kesihatan k".... "we love u"..
  2. my abah jatuh sakit...sedey sgt coz abah masuk wad time aku dk perlis..xdpt jga abah dlm wad...tp yg sedey kn aku xboley byg mcm mana abah mngalami kesakitan...ya ALLAH alih kn kesakitan sedikit tu kepada ku...aku syg kat abah so much......tp yg penting kn, aku dpt mengenali setiap org perangai adik beradik semasa abah sakit....mls cite coz mmg peribadi..."abah, org dk sini sentiasa berdoa utk abah moga sihat....org syg abah...org xdpt jga abah ari 2..abah maaf kn org ek....love abah...."
  3. lupa yang sedey..now, berita happy bila benda yang aku idam kn walau org lain da guna berkarat dh...BLACKBERRY BOLD 2 in my life..hehehe, tq luv coz tolong belikan walau guna duit ku...hehehe..weeii sumpah aku mmg gegila kn bB.....tp kn sekarang da jatuh cinta sgt2 dkat iphone...ermmm entah abad ke brape la boleh guna iphone...tapi kn kita perlu bersyukur dg apa yang ada...
  4. sem nie xg enjoy pn..just p shopping n tgk wayang wif BFF....this sem byk..ermm boleh la kata byk kali p umah kak zue..yeaaa da kenal pokok sena k!!!.....anak saudara kak zue pn da kenal aku...hahaha...weiii seriously rndu kat ank saudara dia..ermm anis, alia, izzah n yang lain xingt n xkenal..hehehe...dpt tmbahkan lg kenalan
  5. BTN..mula2 xsuka program BTN tp terpaksa p coz program wajib U..(x p mmg xboley degree la weii)...BTN..politik perkara biasa tp tak mau komen ape2 psl politik...just nk katakn, aku boley tau serba sedikit tentang negara..OKEY FULLSTOP ABOUT BTN...kan lebih2 mmg campur gaul r dg politik...say peace for MALAYSIA...
  6. sem nie paling happy..xtau la nape happy, i think all lectrer is the best...but i wnt say..I LOVE MICRO C...I LOVE SIGNAL & SYSTEM...i love pn azuwa...pn. azuwa is the best...seriously tgk muka pn. azuwa boley tenang...mmg sedey r last class n dia bg ayat sedey plop...okey i akan buat hbs terbaik utk signal n semua subject sem nie....insyaallah...
  7. BIRTHDAY...tq frend n housemate coz wat kejutan n celebrate my birthday...i'm really touching about that....lakonan kak zue mmg jd la kn, btw tq sgt...n i want tell u, i xakan buat air coklat yg u bg...insyaallah akan simpang smpai bila2...to myadik2 housemate ku, tq for ur present...coz ur mcm tau jer kn kakak mu nie mmg giler kn bnda 2...i'm really appreciate this gift...lOVE U ALL
  8. FIREFIGHTING ROBOT...perghhh mmg terbaik r mini project...mls r nk cite tp mmg happy wat bnda 2 walau stress 2 byk r...gile dowh main programming...bnyi programming pn da gerun...aku mmg fill r bout programming nie....tp try jgk wat sndiri walau lst minit..lastly ambk programming org lain...hahahaha...tp aku kena kaji weiii...kaji tu yg penat ckit...selamat la kwn2 ader utk tolong...aku xpndai weii sbb 2 tidor xlena, n atas meja stdy penuh dg nota programming....lastly my group done with mini project...alhamdullilah we make the best...but i don't know r the result is the best or not...tp kn kawan2 kita da cuba yg terbaik...kita 1 group da tnjukkan sifat kerjasama dlm group dpn lectrer...LOVE U ALL
  9. but the important, aku boley kenal perbgai perangai org..aku boley kenal mana kwn n mana lawan...yg semestinya perlu ingt, setiap org baik x sepertinya seorang itu sentiasa baik, org jahat xsemstinya jhat...bagi aku la kn, walaupun agama dlm diri penuh tp diri sendiri xdijaga..xperfect jgk..mmg la setiap manusia xder yg perfect...tp diri sendiri itu adalah penting kerana diri kita merupakan lambang keperibadian kita...kita juga jgn tgk org pada luaran..jgan lah kita tafsirkan setiap org dgn pandagan luaran...dalaman org bukan kita tahu pn...kita jgn lah buat pada tafsiran awal kerana tafsiran awal adakalanya tidak betul...kita perlu menganalisis setiap org sebelum mentafsir org...xsemesti nya kita nk jaga pergaulan hanya berkawan dg wanita or lelaki sahaja...kita perlu berkawan dg semua tetapi dg menjaga dlm setiap pergaulan mengikut islam...i NOT perfect..i also remember myself about AGAMA, KELAKUAN and also ILMU...walau aku kurang bab agama but aku jaga n jaga tentang kelakuan dan pergaulan... bkn semua kawan itu baik, adakala nye berkawan hanya untuk kepentingan diri ataupun perlu dlm kesushan dan keseorangan..kawan yang baik ialah kawan yang memahami kita, sentiasa berada dlm kita dlm kesushan, sentiasa di smping kita dan memberi semgt...perlu ingt kawan itu penting kerana tanpa kawan, hidup kita kosong, tnpa kawan tiada teman utk meluah perasaan...kita perlu ingt, semua manusia mahupun lelaki atau perempuan ada perasaan....dan sebelum motivasi diri org lain, perlulah kita memotivasi diri sendiri dahulu...

sekian dahulu. serba sedikit citer yang happy dalam hidup utk sem nie...(asa nya ada lg tp xingt dh)....


firefighting robot aku xbelakon okey...
mmg tgh wat keje betul



i'm not programmer we engineer but
not programmer

love abah so much...(abah da nampak kurus)

No comments:

Post a Comment