Sunday, December 30, 2012

and again nostalgia

bila org len dk kalot stdy n aku dk kalot nangis rindu kat kawan...why???because i love my friend so much...n this page i want share u olls about my politeknik kota bharu (pkb) friend's....omg...i miss this mpment coz since 2009 until now, me no time out all my pkb friend..i mean my bff a.k.a housemate a.k.a soulmate...i'm just out half from them....miss so much...

page sblm nie cite psl psp friend...now i citer psl pkb friend....smua dah keje..tnggal aku dg mizah jer xkije lg...kami dk kalot kejar degree..hehehe...time kumpul kami bila raya jer tu pn bkn smua la kumpul...aihhh tp yg penting d kalangan kami xder lg isteri org..hehehe...

bbq time
1st kami jumpa masa sem 1...masa tu aku, tasya n esoh 1 kls...xknal masa 2 amy(tp kn nk jujur la ckit,aku, tasya n esih sokmo ngupat ko amy)...now we are bff kn...hehehehe....mizah xpyh citer la coz dr sekolah menengah smpai la dk unimap always together...aihhh....tasya n esoh tu aku yg kenal kn kat mizah, masa tu mizah is my roomate...n xlupa roomate tumapang kami hehehhe naemah!!!...tp kita rock kn...hahaha...bila da knal 2 masing2 terserlah la perngai gila2 masing2....masa sem 1 xder sgt kenangan kami coz kitaorg xduk 1 blok..smua lain blok..

bila masuk sem 2, kita org dk 1 umah kecuali amy...amy dk umah banglo...(kaya!!)...so kami dk i umah maka nya mmg pecah la umah kami bikin...hahaha...nk2 lg bila adegan gaduh mizah n esoh...so sweet la kn...mcm da gadoh betul2...siap baling2 n gadung mulut lg....smua 2 hnya mnja2 jer..(xder terasa hati kn)..hehehe....siapa yg buat diaorg gadoh, aku, tasya or esoh yg keluarkn isu..maka di hurainya pnjang lebar oleh hamizah ghazali n naemah...bila esoh msuk campur maka gegar like tsunami la umah sewa kitaorg....hahahha...yg paling best kn, bila mals nk g beli mknan boley melaung dr rumah ke kedai kak na!!...x jauh mane kdai 2 dlm selang 2 3 umah jer selang..."kak na nasi lemak ada" gitu la bunyi nye...ok btol2 mengadap umah kami, umah bdk laki...heran ape dg laki..hahahhaa...bak kata kak na, umah kami bila gelak boleyh dgr  1 tman...hahaha...(kak na misti rndu bila kami xder kn)....bila dk 1 umah mmg ader la msam2 muka kn...yg 2 xnk citer la coz xtau mane slh....mls nk hurai....aku ingt lg kenangan sem 2, aku n tasya 1 kls....so kami nie jenis gila2...time boring dlm kls n mls dgr cik dk bobe depan, mula ngumpat kat budak kls....masa 2 aku ader la bnci kat sorg laki dlm kls...mmg sumpah mmg xley tgk muka coz muka bajet  smart...bila aku tgk dia time dia dk kusyuk dlm kls, aku tgk muka dia like BERUK...terus ckp kat tasya, hbs gelak la kn...lps 2 mmg tgk dia dk gelak jer....

time lawat esoh-at BERIS KUBU BESAR
bila dk sem 4 mmg bnyak kenangan coz kami dk umah hantu n jauh dr poli....aku pn xtau la mcm mana mizah blh napak umah 2...sepanjang dk poli mmg xpernh tgk umah 2...why aku kata umah hantu..mmg berhantu pn umah 2, selalu weii kena kat hantu 2....dh la panas gile...xtau mcm mane nk ckp mmg panas la...1st sem dh berlaku bnda plek kat geng kami...d mana mizah n esoh xcident...xteruk tp mcm sedey la kn....masa 2 semua dk kalot nk jumpa PA...aku pulak kena jumpa awal PA coz student istimewa katakn...hahahaaha.....tutttt...dpt pnggilan telifon kata diaorg xcident...aku x p tempat 2, just amy n tasya...aku terpaksa kena p jupa PA...bila kenang balik, mmg pengorbanan seorg kawan utk kawanya mmg besar la...mana x nye, g dengan tergesa padahal ari 2 ari penting la bg student pkb...jumpa pA pnting la weiii.....so, bila setle smua, tasya n amy rela balik dg bawa pecut motor, geledah hujan lebat utk jumpa PA tp xsempat...tp xpe asal kawan kita selamat kn...masa 2 mizah just luka n esoh patah tngan...

HOUSEMATE UMAH HANTU
after peristiwa 2, bnya kenangan manis dan pahit...bbq time, out together n shopping together....mmg best la...tp lg best bila aku n tasya xcident depan geng laki dk lepak...sumpah malu tp masa 2 sedar dr jatuh motor, first check adalah gigi...hahahhaa..bongoks kn...susah senang kita sentiasa bersama...pernah juga kami kumpul duit demi nk beli nasi...smpai sorg2 xder duit dl purse....so lucky la....time kena siap report project paling sweet coz rela balik umah mizah demi nk siapkn report n siap print lg...masa 2  mcm 2 la, dg printer nye bongoks...blh 1 pg kami relaks jer dk bawa motor utk mkn...dh la umah mizah kena lalu dpn kubur...aihhh slm hati mmg baca hbs r...hahahaha....bila da setle...siap2 balik kok lanas utk p kls....i think 45minit jgk asa nye dr umah ke umah sewa...kalot kelibot la...2 xcampur dg p beli alat project...bila msing2 kluar dating paling sweet...hahahhaa...org pling last tnggl umah, aku la...fahmi plop blh lmbat ambk alu umah sewa...aku takut xtakut nye, blh dk tnggu luar umah...ahhahaha....bila time stdy utk final, kami stdy sakan la, hard n hard la kn..amy pnya nota mmg d tnggu lama lh...pastu tsya n esoh dk gadoh dg short form dlm nota amy...mmg best la kn...n smpai SEKARANG  sy ikot gaya amy hafal nota dg mngguna bahasa KELANTAN n DGR LAGU...



mizah house-bilik mok cik jah

amy, tasya n aku

machine student

penghuni umah time sem 2

aku n mizah-dorm mate, roomate, housemate, soulmate n now clssmate...(alwys together)

me n tasya-clssmate n org tgh antara aku n fahmi..tq coz kenal kn aku n fahmi...ingt jnji mu, aku kawin nk jd pengapit aku kn...
semua 2 kenangan yg cukup indah...mmg indah la kn......byk lg sweet tp mcm xley nk tulis dh coz dk rasa sebak dlm hati nie...dk ingat kenangan dlu..andai la doraemon ada, nk jer dia tukat tahun n ulang thun dlu...omg sweet nye....miss u n LOVE U

1 comment:

  1. s0 sweet 0f u jaa . .weld0ne !! but . .did u realize s0mething ??? why u n0t st0ry m0ry sal kiterr pecut 100m per saat c0z perasaan tkut ????? hahahahahaha . .s0 funny n sweet . .st0p!! g study . . grrrr !!!

    best regard from me,,
    Amy Jazzdina . .=D

    ReplyDelete